dinsdag 24 mei 2011

light verse over leven

ik bouw op ervaring en sta nu stil 
denk soms als ik hoor te slapen, over wat het leven wil
zie mijn leven als mijn werk (en mijn werk als mijn hobby die ik niet eens perse wou)
constateer dat ik vrijgezel ben, maar wel één die getrouwd is met jou
ben ook nog eens vader en tegelijkertijd kind
een zwerver met een dak boven het hoofd, dat hem vrij goed zint
een monnik zonder God die wel wil geloven
maar niet in wat anderen mij beloven
ben kapitein op mijn eigen boot
terwijl ik niet varen kan, hoe idioot!
ben als een leraar, zonder stof, laat staan een klas
dicht wat ik wil, niemand die het ooit las
ligt iets vast dan kan het ook los, gaat het fout dan denk ik: ach, goed
en overdenk hier mijn leven: goed te weten dat het fladdert zoals dat het doet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten